Ik help je met je teksten

Heet jij bezoekers welkom?

bergamotIk draai rond voor de spiegel en kijk hoe de groene trui me staat. Een verkoopster kijkt van een afstand toe, maar reageert niet.

Opnieuw duik ik de paskamer in, nu met een blauw exemplaar van hetzelfde model. Ik trek de ene trui uit, de andere aan en doe het gordijn open. De grote spiegel in de winkel is de handigste plek om te kijken welke trui me beter staat.

De verkoopster heeft inmiddels gezelschap gekregen van een collega. We zijn met z’n drieën in de winkel.

Ik leg de groene trui over mijn linker schouder, zodat ik de twee kleuren kan vergelijken. Expres loop ik te dralen, om de aandacht van de verkoopsters te trekken.

Tevergeefs.

Ze hebben meer aandacht voor elkaar dan voor een potentiële klant. Ik heb mijn besluit genomen. Vliegensvlug trek ik mijn eigen kleren aan, hang de truien terug en verlaat de winkel. Ik voel me niet welkom.

Hoe is de ontvangst als ik op jouw website kom? Heb je aandacht voor mij en mijn (onuitgesproken) vragen? Help je me op weg als ik belangstelling heb voor jouw product of dienst?

Of vertel je vooral over jezelf en moet ik het helemaal zelf uitzoeken?

Kijk eens met de ogen van een potentiële klant naar de homepagina van je website. Of nog beter: vraag iemand anders om met een frisse blik rond te kijken, als een mystery guest.  Voelt hij zich welkom?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *