Ik help je met je verhaal

Heet jij bezoekers welkom?

Ik draai rond voor de spiegel en kijk hoe de groene trui me staat. Een verkoopster kijkt van een afstand toe, maar reageert niet. Opnieuw duik ik de paskamer in, nu met een blauw exemplaar van hetzelfde model.

Ik trek de ene trui uit, de andere aan en doe het gordijn open. De grote spiegel in de winkel is de handigste plek om te kijken welke trui me beter staat.

De verkoopster heeft inmiddels gezelschap gekregen van een collega. We zijn met z’n drieën in de winkel.

Voor de spiegel leg ik de groene trui over mijn linker schouder de twee kleuren te vergelijken. Expres loop ik te dralen om de aandacht van de verkoopsters te trekken.

Tevergeefs.

Ze hebben meer aandacht voor elkaar dan voor een potentiële klant. Ik heb mijn besluit genomen. Vliegensvlug trek ik mijn eigen kleren aan, hang de truien terug en verlaat de winkel. Ik voel me hier vandaag niet welkom en heb geen zin om klant te worden.

Op websites kom ik dat ook tegen, het gevoel dat ik niet welkom ben. Dat er geen aandacht is voor mij en mijn (onuitgesproken) vragen.

Hoe is dat bij jou? Help je me op weg als ik belangstelling heb voor jouw product of dienst? Of vertel je vooral over jezelf en moet ik het helemaal zelf uitzoeken?

Kijk eens met de ogen van een potentiële klant naar de homepagina van je website. Of nog beter: vraag iemand anders om met een frisse blik rond te kijken, als een mystery guest.  Voelt de bezoeker van jouw website zich welkom?

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.